Patiënteninformatie
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen bij Mondzorg Assen
Hoe kan ik een afspraak maken?
Een afspraak maken bij Mondzorg Assen is heel eenvoudig. U kunt ons telefonisch (06 3403 6028) bereiken tijdens onze openingstijden (maandag t/m vrijdag, van 08:30 tot 16:30). Als u al patiënt bent, plannen we samen met u een geschikt moment. Nieuwe patiënten kunnen zich direct inschrijven en worden door ons teruggebeld om een eerste afspraak in te plannen.
Hoe kan ik een afspraak verzetten?
U kunt uw afspraak eenvoudig verzetten door telefonisch contact op te nemen met onze praktijk. Bel ons bij voorkeur minimaal 24 uur van tevoren, zodat wij de gereserveerde tijd aan een andere patiënt kunnen aanbieden. Het verzetten van een afspraak per e-mail is ook mogelijk, maar telefonisch gaat het vaak sneller en directer.
Houd er rekening mee dat wij bij te late afmelding of het niet nakomen van een afspraak kosten in rekening kunnen brengen.
Waar kan ik een wijziging doorgeven voor mijn contactgegevens?
U kunt een wijziging van uw contactgegevens eenvoudig aan ons doorgeven. Dit kan telefonisch tijdens onze openingstijden of via het wijzigingsformulier. Zo zorgen wij ervoor dat uw gegevens altijd correct in ons systeem staan en u belangrijke informatie, zoals afspraken en herinneringen, niet mist.
Waar vind ik de patiëntenfolders?
Op de website van het Ivoren Kruis zijn verschillende patiëntenfolders te vinden. Klik hier om deze te bekijken.
Waar vind ik mijn nota?
Infomedics verstuurt de nota altijd per e-mail en u ontvangt deze later tevens per post.
Lees hier meer over de digitale rekening van Infomedics.
Waar vind ik de tarieven?
Op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit (www.nza.nl) vindt u informatie over de algemene zorgtarieven. Op allesoverhetgebit.nl kunt u zien wat de meeste behandelingen precies inhouden. Wij hanteren de officiële tarieven.
Behandelingen met een tandtechnisch laboratorium kunnen in prijs verschillen, omdat ieders gebit uniek is. U ontvangt daarom altijd vooraf een begroting.
De vergoeding hangt af van uw verzekering en eventuele aanvullende dekking. Raadpleeg uw verzekeraar altijd om te weten wat wordt vergoed, zodat u niet voor onverwachte kosten komt te staan.
Waarom wordt mijn behandeling niet vergoed?
Voor meer informatie over vergoedingen kunt u contact opnemen met Infomedics of uw zorgverzekeraar.
Wordt mijn behandeling vergoed?
In overleg met de tandarts wordt een begroting opgesteld, zodat u een duidelijk overzicht heeft van de kosten van uw behandeling. Deze begroting kunt u voorleggen aan uw zorgverzekeraar, die aangeeft welk deel van de behandeling wordt vergoed. Per zorgverzekeraar kan de vergoeding namelijk verschillen.
Hoe kan ik mezelf uitschrijven bij de praktijk?
U kunt zich uitschrijven door contact op te nemen met onze receptie via telefoon of e-mail. Wij vragen u vriendelijk om eventuele openstaande afspraken of rekeningen af te ronden voordat uw uitschrijving definitief wordt verwerkt.
Na uw verzoek ontvangt u van ons een bevestiging van de uitschrijving. Uiteraard staan wij altijd klaar om uw vragen te beantwoorden of u te helpen bij een soepele overgang naar een andere tandartspraktijk.
Niet het antwoord gevonden in onze veelgestelde vragen?
Neem telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail. Wij helpen u graag verder!
Mondzorg Assen
-
Groningerstraat 296
9402 LS Assen - 06 3403 6028
- info@mondzorgassen.nl
Openingstijden
-
Maandag t/m vrijdag
08:30 - 16:30 uur.Telefonische bereikbaarheid
Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:30 – 12:00 uur en van 13:00 – 16:30 uur.